..NOTHING IS IMPOSSIBLE..!

03 May, 2009

Finally...fuh!..ade crite disebaliknye.


Finally..siap jugk aku pindah umah..emm..cume rumah la kelam kabut ckit,tak sempat nak kemas ape2..smlm pas abis jage exam yg amat 'membosankan' tu, 3 jam dok kat Dewan Aspirasi mcm nak beku kpala otak ni, aku trus blik umah..opppss..lupe, sblum trus blik umah tersangkut jap kat kedai mkn Idani (kat Dungun..kedai yg paling murah..dieorg panggil student corner..ayam goreng paling best!..) terjumpe seseorg, nak blik terus segan plak,so mkn la dgn org tu..cume org tu die just 'tapau' & die trus order air duduk skali..aku ni dah la malu2 cipan ngan die..nak mkn dpn die pun aku malu..so,terpakse la mkn dgn gaya yg sopan..terseksa gile aku..kiteorg borak2 nak dekat 2 jam la duk kat kedai tu, aku ni dah la risau,nak pndah umah lg pkul 2 tu, die ni plak ajak berborak2..(butterfly in my stomach..oh gosh..help me..i'm drowning, help! help!) aduh 'jam' jap kpala otak aku ni, nak tak nak aku pun terpakse ckp aku terpakse gerak nak kemas umah nak pindah umah..dgn muke yg aku buat2 konon nye comel aku pun trus angkat kaki naik kreta trus pecut blik umah..(tak sangka plak aku boleh duduk semeja ngan org tu,sblm ni aku tak brape sgt nak berckp ngan die..malu la katekan,aku ni mmg malu kalo ngan die,ntah la tak tau nape..hehehe)

Dah smpai umah ngan hati yg berbunge2 ni,kak zai plak nak kluar jumpe Cik Mohaini, dah la jap lg lori nak dtg die nak kluar plak, (sory ye kak time2 mcm ni plak die nak jumpe Cik Mohaini)..kelam kabut aku mcm lipas kudung lari naik ke umah nak kemas brg2 yg tak kemas lg..naik je umah, YA ALLAH!! byknye brg tak kemas lg, dgn terus bertukar menjadi 'superman' aku pun trus kemas2, sumbatkan ape yg patut dlm beg, budak2 ni sat lg smpai la (student yg aku import khas nak tlng aku angkat brg2 Izham, Apiz, Qhairi, Wan ngan Adzim).. kalo takde dieorg aku rse mau pengsan aku nak mengangkat smue brng2 tu ngan kak zai..hahaha..

Jeng2..pkul 2.15 budak2 ni smpai umah aku..kecoh giler dieorg ni dh mcm budak2 masuk shopping complex plak, aku plak yg terjerit2 kat dieorg, main2 naik kat atas la, lari2 la..pening aku..(aku rase dah mcm mak2 plak aku menjerit kat dieorg ni,perangai mcm budk kecik, nak2 si Izham, die lah student aku yg aku rase byk tlng aku..) sementara menunggu lori smpai budak2 ni 'mengekplore' umah kiteorg, tak smpai 10 minit lori pun smpai ngan husband kak ai (abg Firdaus) menggunakan segala kudrat yg ade,dieorg start memunggah brg masuk ke dlm lori, tgh2 memunggah brg jatuh plak satu kotak dr lori, kotak tu plak kotak Aliah, tau2 je la Aliah segala mak nenek die sumbatkan dlm kotak tu, berterabur la 'roti kering' kat lantai, malu jgn ckp la ngan student2 ni, dieorg siap ckp lg "jgn risau miss kiteorg tak nampk ape2 pun ..." (sah2 wkt tu dieorg yg mmg mengangkatnye..ape tak nampaknye..malu mcm nak tanam muke dlm tanah je wkt tu...) pas kejadian tu trus lori jln ke umah baru,pastu loading msuk dlm umah baru plak..kesian budak2 ni kepenatan..kak Ai pun mai dgn aksi mat rempit nye (kak Ai2..hehehe bini org ingat ek...aksi mengalah kan Bruce Lee..otai ni..)then aku ngan kak zai pun kluar kejap (culik Izham ikut skali..hehehe..) singgah 7e membeli segala bagai snek ngan air buat menjamu dieorg jap..agaknye dieorg terlampau letih, baik punye dieorg ni landing kat umah..

Ptg tu,pas kemas umah ckit2 lepak kat umah borak2 ngan Apiz & Qhairi (Izham dah landing, penat sgt kot, tertido die kat sofa ngan Adzim, Wan plak layan tv..) mcm2 plak crite yg aku tau dr student ni..dieorg punye life kat kolej, mengucap je aku bile aku dgr crite dr Apiz, Izham ngan Qhairi, tak sangka budak2 ni baru nak berhingus mcm2 dah dieorg ni blaja...sabar jela aku ni..tgh2 syok borak2 ngan dieorg ujan ptg tu, lebat plak tu, lg menjadi la tdonye budah yg 2 org tu,aku ngan kak zai plak sibuk korek rahsia ngan budak2 ni (dr crite si nun sampai crite ntah ape2 tak paham aku, sory ek Apiz, Izham & Qhairi terpakse bgtau..sesi meluahkan perasaan miss korang ni hahaha..) iisshh2..mcm2 la plak...dr crite student msuk plak ke crite hantu, seram sejuk aku, menjerit2 aku dpn student ni..tulah die, budak2 ni pun melayan jugak aku ngan kak zai walaupun aku tau yg dieorg sbnarnye pun dh ting ting..hahaha....tp ape yg penting..'NOTHING IS IMPOSSIBLE'...



*sesi mkn bersame student aku pas bersihkan umah..Apiz & Izham kusyuk mendgr sbb kene membebel..









No comments:

Post a Comment